تبليغات همسان (Native Ads) چيست؟ مزايا و معايب آن تبليغات همسان (Native Ads) چيست؟ مزايا و معايب آن

رویا نت

تبليغات همسان (Native Ads) چيست؟ مزايا و معايب آن

تبليغات همسان (Native Ads) چيست؟ مزايا و معايب آنهر آنچه بايد در رابطه با تبليغات همسان بدانيد
۲۱ شهريور ۱۴۰۱
 در كسب و كار
 ۰

تبليغات همسان چيست؟
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
بازاريابان با چالش ‌هاي زيادي در رابطه با انواع تبليغات روبرو هستند، يكي از اين چالش ‌ها رساندن پيام‌ هاي شركت‌ ها و برندها به مخاطبان و جلب مشاركت افراد در فضايي است كه مخاطبان بيش از هر زمان ديگري توسط محتوا‌هاي تبليغاتي بمباران شده‌ اند. استقاده از روش‌ هاي تبليغاتي سنتي براي مخاطبان بسيار آزار دهنده تلقي شده و جلب توجه آن ها به يك برند يا محصول با مشكل مواجه مي شود. امروزه ايجاد روش هاي نوين تبليغاتي، موجب كاهش مزاحمت ها و افزايش تاثيرگذاري تبليغات شده است. يكي از انواع روش هاي نويني كه امروزه براي تبليغات استفاده مي شود، تبليغات همسان يا Native Ads است. تبليغات همسان نوع جديدي از روش هاي تبليغاتي است كه در آن محتواي تبليغ به شكل مطالب يك وب سايت در آمده و در شبكه هاي مجازي و موتورهاي جستجو نمايش داده مي شود. در واقع تبليغات همسان با هدف افزايش ميزان تاثير گذاري در ذهن مخاطبان ايجاد شده است. در اين مقاله پي فا، سايت جامع ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت، به بررسي بيشتر مفهوم تبليغات همسان مي پردازد.

تبليغات همسان چيست؟
تبليغات همسان (Native Ads) چيست؟ مزايا و معايب آن
تبليغات همسان چيست؟ تبليغات همسان روش جديدي براي بازاريابي برندها و محصولات است كه در آن محتواي تبليغ شده در بستر ساختاري مشابه با محيط به مخاطبان و مشتريان ارائه مي شود. استفاده از روش تبليغ همسان در پلتفرم اينستاگرام به اين صورت است كه تبليغ محصول، مانند يك پست يا استوري در ميان ساير انواع پست هاي اين شبكه اجتماعي نمايش داده مي شود. در گوگل و موتورهاي جستجو نيز استفاده از روش تبليغ همسان، به اين صورت است كه لينك هاي تبليغاتي محصولات مختلف با ساختاري مشابه الگوي لينك هاي معمولي به مخاطبان نمايش داده مي شود. استفاده از تبليغات همسان براي بازاريابي شركت ها و برندهاي مختلف موجب تاثير گذاري بيشتر يك محصول يا برند در ذهن مشتريان شده و توجه آن ها را به خود جلب مي كند.

انواع تبليغات همسان
تبليغات همسان چيست و‌ چه انواعي دارد؟ تبليغات همسان (native) روش جديدي از تبليغات ديجيتالي است كه با ايجاد ظاهري مشابه با لينك ها و رابط هاي كاربري سايت هاي مختلف و قرار گيري در وب سايت هاي مرتبط، ميزان اثر بخشي و تاثير گذاري يك تبليغ را به طرز چشمگيري افزايش مي دهد. همانطور كه گفتيم، تبليغات همسان مشابه سايت هاي ارائه دهنده تبليغ است كه اين موضوع موجب القاي حس تبليغ به مخاطبان نشده و به اين ترتيب تاثير گذاري آن را افزايش مي دهد.

محتواي حمايت‌ شده
محتواي حمايت شده يكي از انواع تبليغات همسان است كه اغلب برندها و شركت هاي بزرگ از اين روش استفاده مي كنند. در اين روش براي برندينگ و ارائه خدمات و محصولات، مقاله ها و لينك هاي مرتبطي در وب سايت هاي ناشران و نويسندگان بزرگ قرار داده مي شود و از اين طريق اقدام به جذب مخاطب و مشتري مي كنند. اين روش تبلغاتي براي كسب و كارهاي كوچك نيز استفاده مي شود و ميزان تاثير گذاري آن ها را افزايش مي دهد.

محتواي پيشنهاد شده
اين روش تبليغي نيز يكي ديگر از انواع تبليغات همسان است كه در آن از قسمت هاي مختلف يك وب سايت لينك هاي مختلف و‌ گوناگوني به مخاطبان پيشنهاد مي شود. اين لينك هاي پيشنهادي در واقع يك روش تبلغات همسان با محتواي پيشنهاد شده هستند كه به ازاي هر كليك و دريافت مبلغي مشخص، در وب سايت هاي مختلف نمايش داده مي شوند.

مزايا و معايب تبليغات همسان
استفاده از تبليغات همسان نيز مانند هر روش تبليغ ديگر داراي مزايا و معايبي است.

از مزاياي اين روش تبلغاتي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

يكي از مهم‌ ترين مزاياي تبليغات همسان اين ويژگي است كه با نمايش دادن تبليغ به صورت مشابه با ظاهر سايت، يكپارچگي سايت، هويت بصري و تجربه كاربري حفظ مي شود.
انواع روش هاي تبليغات همسان، نرخ كليك وب سايت ها را افزايش داده و از اين طريق كسب درآمد زيادي را براي سايت ها فراهم مي كند.
تبليغات همسان اغلب به صورت يك عكس يا تيتر به كاربران وب سايت ها پيشنهاد شده و مزاحمتي براي آن ها ايجاد نمي كنند.
تعرفه تبليغات همسان، به ازاي كليك (PPC) محاسبه مي شود و براي ايجاد و نمايش اين تبليغ در سايت هاي مختلف، هزينه اي پرداخت نمي شود.
تبليغات همسان نسبت به ساير انواع روش هاي تبليغاتي توجه كاربران بيشتري را به خود جلب كرده و عملكرد بهتري ارائه مي دهد.
تبليغات همسان همچنين نسبت به انواع روش هاي تبليغ سنتي مانند تبليغات بنري ارزان‌ تر بوده و هزينه هاي كمتري را شامل مي شوند.
معايب تبليغات همسان

در روش تبليغات همسان مخاطب ممكن است نتواند محتواي اصلي و محتواي تبليغ شده در يك وب سايت را تشخيص دهد، از همين جهت، اغلب با كلمات Ad و Sponsored كه در محتواهاي تبليغي استفاده مي شود، به مخاطبان اين موضوع يادآوري مي ‌شود كه محتواي مورد نظر تبليغي بوده و به ازاي پرداخت هزينه براي او نمايش داده شده است.
يكي ديگر از معايب تبليغات همسان اين است كه محتواي تبليغ، با استانداردهاي وب سايت ارائه شده تبليغ ممكن است همخواني نداشته باشد و اين احتمال وجود داشته باشد كه تصوير برند، در ذهن مخاطبان تضعيف شود.

چرا استفاده از تبلغات همسان اهميت دارد؟
يكي از مهمترين استراتژي ‌هايي كه در ميزان موفقيت روش هاي تبليغاتي وجود دارد، استفاده از يك روش تبليغ مناسب با محتواي محصول و برند است. از آنجايي كه انواع تبليغات همسان بر پايه محتواي محصول يا خدمات انجام مي شود، روش موثري براي بازاريابي محسوب مي شود. همچنين اين روش تبليغاتي هزينه كمتري را شامل شده و براي انواع كسب و كارها مناسب است و تاثيرگذاري بيشتري را در ذهن مخاطبان ايجاد مي كند.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/6/28 ساعت: ۰۹ توسط:royanet :